mLegitymacja

mLegitymacja

Idąc z duchem czasu, jako Szkoła przystąpiliśmy do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji.

To spore ułatwienie. Często zdarza Wam się zapomnieć o papierowej wersji legitymacji. Rzadko za to zapominacie o telefonie. A teraz jest możliwość połączenia tych dwóch elementów w jedno.

Pokazując mLegitymację, potwierdzisz, że jesteś uczniem Naszej Szkoły, skorzystasz z ulg i zwolnień. Otrzymasz inne, przysługujące uczniom, zniżki. Uczniowie mogą z niej korzystać w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów. Nie tylko w trakcie kontroli biletów, ale także np. przy zakładaniu karty w bibliotece czy zakupie biletów do kina.

 

To ważne! Ten dokument możesz aktywować, uruchamiając go poprzez kod QR oraz kod aktywacyjny otrzymany w sekretariacie szkoły. Wcześniej należy złożyć wniosek podpisany przez rodziców ucznia lub ucznia pełnoletniego (do pobrania poniżej).

 

mLegitymacja szkolna to bezpieczne, trudne do podrobienia narzędzie, umożliwiające weryfikację informacji, jakie obecnie znajdują się w jej  papierowej wersji.

 

Co jest w środku takiej wersji legitymacji?

W mLegitymacji zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w „tradycyjnych” dokumentach:

  • imię i nazwisko ucznia,
  • numer legitymacji,
  • datę wydania,
  • termin ważności,
  • status użytkownika (uczeń),
  • datę urodzenia,
  • PESEL,
  • nazwę i adres szkoły.

 

 Aby uruchomić mLegitymację uczniowie muszą posiadać telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0.

Od lutego 2020 roku dostępna również na systemy IOS

 

Aby otrzymać mLegitymację należy:

  1. Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji (do pobrania) oraz nadania uprawnień do Systemu.

  2. Wysłać na adres sekretariatu zdjęcie legitymacyjne ucznia w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB).

  3. Pobrać Aplikację mObywatel , potwierdzić regulamin. Link do regulaminu poniżej.

https://www.mobywatel.gov.pl/mobywatel.android.mlegitymacjaszkolna.regulamin.2.1.0.pdf

 

Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego należy uruchomić System na urządzeniu.

 

 

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wydano wcześniej tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest tożsamy z okresem ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w przypadku utraty mLegitymacji z powodu uszkodzenia, niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.

 

 

  • Odsłony: 2198

ZSP2 "NITKI" - Nowa Sól

Adres:
ul. Wrocławska 33a, 67-100 Nowa Sól

Godziny Otwarcia:
7:30 - 15:30

Telefon: 68 387 47 61

Email: sekretariat@nitki.org.pl